Am nevoie sau nu am nevoie de propriul meu website în 2020? E o întrebare pe care toți antreprenorii aflați la început de drum (și nu numai) și-o pun în zilele noastre, atrași foarte mult de ideea de a schimba propriul site web cu pagini și profile pe diferite platforme de social-media. O să îți răspund scurt: da, ai nevoie de propriul site web al afacerii tale. Un site cu design profesionist, care să atragă noii clienți, să îți crească vânzările și care să te diferențieze într-un mod pozitiv față de concurență.
Comportamentul consumatorilor s-a schimbat drastic în ultimii 30 de ani. Înainte de explozia internetului, era de ajuns să îți faci reclamă în presa locală sau regională pentru a ajunge la clienții tăi. Pentru că potențialii clienți știau unde să te caute. Însă o dată cu explozia internetului, totul s-a schimbat. În ultimii ani, ziarele și revistele de anunțuri sau produsele gen Pagini Aurii s-au subțiat considerabil și au migrat modelul de business spre online, pentru că acolo sunt clienții. Conform INS, 11.7 milioane de români dintr-un total de 19,52 milioane au avut acces la internet în 2018. Iar printre principalele acticvitati ale românilor în online găsim „căutarea de informații despre produse și servicii” (58.6%) și „cumpărături online” (43.5%).
De ce ai nevoie de un site web pentru afacerea ta în 2020, indiferent de industria în care activezi
O să îți enumăr acum câteva motive pentru care ai nevoie de un site web pentru afacerea ta în 2020.
1. Peste 50% din consumatori nu vor lua în calcul o afacere fără website propriu
Practic, asta înseamnă că existența unui website propriu și la standardele actuale înseamnă un plus de credibilitate pentru afacerea ta în ochii potențialilor tăi clienți. Având în vedere că, așa cum spuneam mai sus, peste 50% din clienți caută informații online despre produse și servicii, dacă tu nu vei fi prezent online cu un website propriu, cel mai probabil toți posibilii clienți se vor îndrepta spre concurență.
2. Economisești bani
Având un website al afacerii tale, poți începe să economisești bani, indiferent de tipul de website de care beneficiezi. Deși ar putea părea costisitor să ai un website profesionist, la un calcul mai amănunțit poți afla că tu de fapt economisești bani dacă te bazezi pe online în loc să îți redirecționezi toate eforturile în offline. Hai să îți explic. În primul rând, dacă îți faci un magazin online și treci de la comerțul clasic la cel online, vei simți o micșorare a costurilor cu salariile, chiria, întreținerea, etc., pentru că vei putea reduce activitatea sau chiar renunța la magazinul fizic. Să nu mai vorbim de costurile mult mai mici de a ajunge la public în mediul online în comparație cu mediile clasice, gen ziare, reviste, radio sau TV.
3. Accesibil non-stop
Spre deosebire de un magazin fizic, unde în cele mai multe cazuri poți avea un program de 10-12 ore, magazinul tău online este disponibil clienților 24 de ore din 24. Teoretic, poți prinde mai multe vânzări, mai ales de la oamenii ocupați, care nu au timp să își facă cumpărăturile în timpul programului obișnuit pe care un magazin fizic îl poate oferi. La fel și în cazul unui website de prezentare, posibilul tău client poate afla tot ce trebuie să știe despre afacerea ta la orice oră și în orice zi a anului, fără să fie constrâns de un program fix ca în cazul programului de lucru al unui birou fizic. Dacă are întrebări, ți le poate adresa și va primi răspuns cât mai curând (sau chiar pe loc dacă ai implementat un chatbot pentru website).
4. Îți poți crește baza de clienți și aria de acoperire
În momentul în care îți bazezi afacerea strict pe offline, ești oarecum constrâns să îți găsești clienți într-o arie geografică destul de restrânsă. Pentru că în offline, dacă vrei să îți mărești aria de acoperire, trebuie să investești destul de mult pentru a ajunge la potențialii tăi clienți. În schimb, cu ajutorul unui website și a unei campanii de marketing online bine pusă la punct, poți ajunge foarte ușor la posibili clienți din toată țara și chiar din afara țării, dacă vrei.
5. Economisești timp
Ți-am zis mai sus că un website te poate ajuta să economisești bani, dar el poate de asemenea să te ajute să economisești timp. Cum? Dacă ai un website pus la punct, cu informație actualizată și ușor de găsit de către utilizatori, vei economisi foarte mult timp al angajaților tăi, care se pot concentra pe task-uri mult mai importante decât să răspundă toată ziua întrebărilor posibililor clienți. Poți chiar să pui online un catalog de produse, indiferent că vei folosi funcționalitatea unui magazin online sau nu, cu informații detaliate despre fiecare produs, astfel încât posibilii clienți să afle ușor tot ce îi interesează despre produsele tale.
Dacă setezi și o pagină de FAQ (Întrebări & Răspunsuri) de unde utilizatorii să își poate lua informațiile pe care nu le găsește în alte secțiune ale website-ului, cum ar fi modalitatea de achiziție sau detaliile cu livrarea, deja poți economisi și mai mult timp al angajaților tăi. Și știi care va fi efectul economisirii timpului? Vei vedea o eficientizare a costurilor și ajungem la punctul 3, cu economisirea banilor.
6. Cea mai bună prezentare a afacerii tale
Ne putem gândi la un website ca la o broșură sau un catalog al afacerii tale. Astfel, toată informația aflată pe website trebuie tratată ca informația pe care ai afișa-o pe o broșură de prezentare sau într-un catalog printat de produse. Trebuie ca aceste informații să aibă un trigger care să convingă posibilul client să cumpere de la tine în loc să dea back și să caute și la concurență. Din acest motiv ai nevoie de un website care să prezinte clar conținutul tău, utilizatorii să poată să ajungă ușor la informațiile care îi interesează și practic să fie o unealtă care să te ajute să convertească vizitatorii în clienți.
Cred că am prezentat câteva motive care să te facă să realizezi că ai nevoie de un website actualizat și performant în zilele noastre pentru a putea supraviețui și evolua pe piață. Așadar, grăbește-te și dă-ne un mesaj cu ceea ce te interesează, iar noi vom stabili o întâlnire la o cafea pentru a vedea cum te putem ajuta.