Indiferent dacă afacerea ta se bazează pe vânzări online, vânzări într-un magazin fizic, sau ambele, trebuie acum mai mult ca oricând să apelezi la toate metodele pe care le ai la dispoziție pentru creșterea vânzărilor. Și una din cele mai la îndemână metode de creștere a vânzărilor este oferirea mai multor opțiuni de plată. Metoda asta este la fel de eficientă și pentru magazinele online și pentru magazinele fizice, chiar daca eu voi vorbi în continuare despre plățile online.
Mulți dintre consumatori au avut în acest an un buget de cheltuieli mult micșorat față de anii trecuți din cauza situației economice adusă de pandemia de coronavirus. Astfel, mulți dintre ei trebuie ori să renunțe la anumite cheltuieli ori să găsească metode creative pentru a și le putea permite în continuare. Așa că vor avea de câștigat în această perioadă comercianții care vor veni în ajutorul consumatorilor cu cât mai multe opțiuni de plată.
Pe lângă deja necesara plată cu cardul, comercianții pot dezvolta noi campanii sau strategii prin care să ajute cumpărătorii, precum oferirea opțiunii de plată cu cardul de credit pentru a beneficia de rate lunare fără dobândă, oferirea unei opțiuni de plată în rate direct la magazin sau a unei opțiuni de genul „cumperi acum, plătești mai târziu” (o opțiune care revine în atenția pieței). Ideală este oferirea unei opțiuni prin care clientul să plătească mai puțin în momentul comenzii.
După cum vedeți, nu trebuie să reinventam roata, trebuie doar să vedem ce strategii au aplicat alții înainte și să le adaptăm afacerii noastre. Hai să vedem acum care sunt principalele beneficii ale unei oferte mai variate de opțiuni de plată pentru un magazin online.
Rată de conversie mai mare
A fost testat de nenumărate ori și în nenumărate industrii faptul că oferirea mai multor opțiuni de plată îți crește rata de conversie a vizitatorilor în clienți. De exemplu, dacă ai un produs în valoare de 100 de lei, poți oferi atât opțiunea de plată integrală pe loc sau plata în 3 rate lunare de câte 40 de lei. Chiar dacă prețul total plătit este mai mare în cazul ratelor, faptul că plata inițială este mai mică îți vă mări rata de conversie. E și normal, pentru că 100 de lei vă avea cu totul alt efect asupra bugetului lunar al cumpărătorului decât 40 de lei.
Expertul în marketing Dan S. Kennedy povestește în cartea lui Almost Alchemy cum un client al său, care vindea un produs pentru 29.95$, și-a dublat vânzările în momentul în care a oferit posibilitatea achiziționării produsului în două rate de 19.95$ fiecare. Asta deși la cumpărarea în rate produsul era cu 10$ sau 30% mai scump.
Cumpărătorii vor cheltui mai mult
Acest aspect se vede deja din exemplele de mai sus. Oamenii sunt dispuși să plătească mai mult pe același produs dacă le oferi posibilitatea de a achita în rate lunare.
Să luăm ca exemplu acest curs, care acum oferă doar două opțiuni de plată: 4 rate de 225$ fiecare sau 10 rate de câte 99$ fiecare. Numărul clienților a crescut cu 27% față de perioada în care oferea doar opțiunea de plată integrală în momentul cumpărării. Dar ce e și mai interesant este că dintre clienții actuali, 90% aleg opțiunea de 10 rate, deși costul total este cu 90$ mai mare.
Poți face și tu același lucru: poți pune un preț total mai mare pentru opțiunea de plată în rate, iar clienții tăi vor plăti mai mult doar pentru a avea costuri lunare mai mici și a nu își pune o presiune prea mare pe bugetul lunar.
Cumpărătorilor le place să aibă multiple opțiuni
Cumpărătorii așteaptă să aibă cât mai multe opțiuni disponibile. Și asta nu se referă doar la produsele pe care le caută, ci și la opțiunile de plată disponibile. Astfel, în momentul în care oferi mai multe opțiuni de plată, cumpărătorul vede că tu ca și comerciant încerci să îi facilitezi procesul de cumpărare.
Studiile spun că 56% dintre cumpărători se așteaptă să găsească mai multe opțiuni de plată pe o pagină de Checkout. Deci peste jumătate din potențialii tăi clienți vor să aibă opțiunea de a plăti în rate sau cu un card de credit.
Dacă ai nevoie de crearea unui magazin online de la zero sau vrei să vezi cum îl poți îmbunătăți pe cel existent, te aștept să ne dai un semn printr-una din metodele de contact de aici și vom stabili o întâlnire în care să aflăm mai multe despre tine și despre afacerea ta și bineînțeles, să vedem cum putem să te ajutăm.