Cum să ne aducem business-ul în mediul online

Deși în spațiul public se vehicula o viitoare criză economică de câțiva ani, nimeni nu a anticipat ceea ce a venit la începutul acestui an. Pandemia care a prins întregul glob pe nepregătite aduce cu ea și o criză economică care a schimbat complet regulile jocului și care a forțat majoritatea antreprenorilor să iasă din zona de confort și să găsească noi soluții pentru a face față acestei perioade de criză.

Un lucru pe care îl știam mulți dintre noi a devenit o certitudine pentru toată lumea: prezența online pentru orice fel de business (și nu numai) este OBLIGATORIE. Pentru a avea o șansă de supraviețuire în perioada următoare, care se anunță una extrem de grea, orice afacere trebuie să se digitalizeze și să își treacă activitatea în online, fie că ne place sau nu acest lucru. Mai ales având în vedere că o parte a concurenței deja este în online și astfel contează și felul în care afacerea se prezintă în mediul online.

Principala „armă” împotriva acestei crize și principala soluție pentru intrarea în online este propriul website. Un loc al tău, unde poți să îți prezinți perfect organizat serviciile sau produsele tale, să interacționezi cu clienții sau cu partenerii tăi și să oferi soluții pentru nevoile lor. Mai mult de atât, un site web este prima carte de vizită a unei afaceri, prezintă afacerea ta potențialilor clienți.

Multe afaceri au fost luate prin surprindere de această perioadă, unele chiar cu vechime pe piață. Și atunci, care ar fi soluția? Avem mai jos trei soluții care pot fi puse în aplicare de cei care vor să își facă un site web nou sau să îl refacă pe cel existent:

1. Website Builder

Există o mulțime de soluții de acest gen (Wix sau SimpleSite sunt doar două din cele mai cunoscute) care pot fi pe placul celor cu bugete mici. Practic, un website builder este o soluție prin care utilizatorul final își poate construi singur site-ul web, căruia îi pot apoi „atașa” propriul domeniu web. Există și o mulțime de teme predefinite în funcție de domeniile de activitate care pot fi alese. Dacă nu ai pretenții cu privire la design sau funcționalități, poate fi o variantă viabilă pentru a ajunge într-un timp relativ rapid să ai website propriu.

2. Soluția DIY (îți faci singur site web)

Te poți gândi că nu e mare lucru să contractezi un hosting, să instalezi un WordPress și să instalezi o temă preexistentă, fie ea cumpărată sau gratuită. Da, poate fi adevărat, doar că pentru a face așa ceva ai nevoie de o bază de cunoștințe tehnice. În primul rând, chiar și un simplu site WordPress trebuie configurat, chiar și o temă cumpărată trebuie instalată și configurată pentru a arăta ca în prezentările autorilor. Mai mult, nu e un site pe care îl instalezi pe un server pentru ca apoi să uiți de el. Un site web are nevoie constantă de mentenanță, altfel poate ajunge să fie spart, virusat sau pur și simplu nefuncțional din cauza unor erori neprinse la timp. Iar asta se traduce în timp pierdut și dureri de cap pentru tine și afacerea ta.

3. Angajezi oameni specializați

Când ai nevoie de un site web, soluția ideală este să apelezi la oameni specializați. O agenție care se pricepe la web-design și la web-development, care îți poate livra o soluție adaptată perfect nevoilor tale și care să se încadreze și în bugetul de care dispui. Și da, aici ai nevoie de un buget mai consistent decât pentru soluțiile de mai sus, însă merită atunci când te gândești la ceea ce vei primi. Experiența și faptul că tu nu mai pierzi timpul cu construirea site-ului web și te poți ocupa de afacerea ta și de ceea ce cunoști cel mai bine se plătește.

Dacă crezi că această a treia soluție este exact ce ai nevoie în această perioadă, poți apela cu încredere la noi și îți garantăm că vom avea grijă de tine și de afacerea ta. Trimite-ne un mesaj cu câteva detalii despre afacerea ta și despre ce ai în gând și hai să ne vedem la o cafea să stabilim cum te putem ajuta.

Dacă ți-a plăcut, distribuie și prietenilor tăi:

Te-ar mai putea interesa